Romy is de vrouwelijke CEO van een groot bedrijf die, hoewel gelukkig getrouwd, stuit op de stagiair Samuel. Als brutale, jonge hond baant hij zich een weg naar Romy, wier hoofd op hol wordt gebracht. Ze krijgt een intense affaire met hem die alles op scherp zet en die het thema machtsposities flink aan de kaak stelt. Maar de stagiair benadrukt dat het oké is zolang ze beiden instemmen. Het blijft echter een kat en muis spel en Romy vraagt zich meermaals af of het wel o.k is wat ze doet en of ze niet abnormaal is.
Reijn heeft een ingenieuze, gelaagde erotische film gemaakt die het hele spectrum aan emoties voorbij laat komen, maar waarin ook plaats is voor speelsheid en humor. Ze stelt op het ene moment verschillende clichés en taboes aan de kaak, om het volgende moment weer af te rekenen met feministische dogma’s met een knipoog aan haar eigen generatie X. Ze daagt de kijker uit anders te kijken naar seksualiteit, machtsverhoudingen en stereotypes.
Voor Reijn ligt bij haar derde film als regisseuse de nadruk op zelfacceptatie en omarmen ipv afwijzen. De film zet aan tot diepgaande gesprekken. En dat is precies wat een goed kunstwerk moet doen: geen absolute waarheden verkondigen of willen overtuigen, maar vragen oproepen en dialogen starten.
BABYGIRL WERD DOOR 152 BEZOEKERS GEWAARDEERD MET EEN 3,58
-






Ofschoon Dalva twaalf is, kleedt ze zich, draagt ze make-up en leidt ze haar leven alsof ze een volwassen vrouw is. Op een zekere avond wordt ze meegenomen uit haar vaders huis. Aanvankelijk is ze met stomheid geslagen en woedend om de situatie. Later maakt ze kennis met een sociaal werker, en een tiener die kampt met woedeaanvallen. Een nieuw leven lijkt aan te vangen voor Dalva: een leven passend bij haar leeftijd.


